Bengihan: Müdür ve müsteşar atamaları liyakate göre yapılmalı
KTAMS Başkanı Güven Bengihan, geçici ve sözleşmeli personelin müdür ve müsteşar olarak atanmasının önünü açacağı belirtilen yasal düzenlemeye karşı çıkarak, üst kademe yöneticilerinin liyakat esasına göre belirlenmesi gerektiğini savundu.
Kıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS), hükümetin geçici ve sözleşmeli statüde istihdam edilen personelin müdür ve müsteşar olarak atanmasına olanak sağlayacak yasal düzenleme üzerinde çalıştığını öne sürerek, üst kademe yöneticilerinin liyakat esasına göre atanması gerektiğini belirtti.
KTAMS Başkanı Güven Bengihan imzasıyla yapılan yazılı açıklamada, geçici ve sözleşmeli personelin özlük haklarının korunması ve iyileştirilmesini olumlu karşıladıkları ifade edilirken, aynı düzenlemenin bu personelin müdür ve müsteşar olarak atanmasının önünü açacağı savunuldu.
"LİYAKAT VE ADALET ZEDELENİR"
Açıklamada, asıl ve sürekli kadrolarda görev yapan kamu görevlilerinin kamu hizmetine girişten derece ilerlemelerine kadar birçok aşamada sınav, performans değerlendirmesi ve mevzuatta öngörülen koşullara tabi tutulduğu hatırlatıldı.
Buna karşın geçici ve sözleşmeli personelin yeterlik belgesi ve sınav şartı aranmaksızın üst kademe yöneticisi olarak atanmasının ve görevden alınmaları halinde eski görevlerine dönebilmelerinin kabul edilemez olduğu ifade edildi.
KTAMS, bu uygulamanın kadrolu kamu görevlilerine karşı haksızlık oluşturacağını ve kamu yönetiminde liyakat ile adalet ilkelerini zedeleyeceğini savundu.
"FIRSAT EŞİTLİĞİNE AYKIRI"
Sendika, birkaç kişiye makam yaratmak amacıyla yapılmak istendiğini öne sürdüğü düzenlemenin sosyal adaleti de olumsuz etkileyeceğini belirterek, partizanca istihdam edilen kişilerin müdür ve müsteşar olarak atanmasına karşı olduklarını vurguladı.