Naci Talat ölümünün 35'inci yılında anıldı: Silinmez izler bıraktı

Cumhuriyetçi Türk Partisi'nin (CTP) efsanevi Genel Sekreteri Naci Talat, ölümünün 35'inci yıl dönümünde Lefkoşa Kabristanlığı'ndaki anıt mezarı başında düzenlenen törenle anıldı.

Kıbrıslı Gazetesi
26/06/2026 14:21
Naci Talat ölümünün 35'inci yılında anıldı: Silinmez izler bıraktı

Cumhuriyetçi Türk Partisi (CTP) efsanevi Genel Sekreteri Naci Talat, ölümünün 35'inci yıl dönümünde Lefkoşa Kabristanlığı'ndaki anıt mezarı başında anıldı.

Anma törenine CTP Genel Başkanı Sıla Usar İncirli, Genel Sekreter Mehmet Kale Kişi, Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman, 2'nci Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat, milletvekilleri, MYK üyeleri, partililer ve Naci Talat'ın ailesi katıldı. Konuşmaların ardından anıt mezara çiçek bırakıldı.

İNCİRLİ: MİRASI MÜCADELEYLE YAŞAYACAK

CTP Genel Başkanı Sıla Usar İncirli, Naci Talat'ın düşüncelerinin bugün de yol göstermeye devam ettiğini belirterek, yaşamı boyunca Kıbrıs Türk halkını bir arada tutacak siyasi hareketin düşünsel omurgasını oluşturan isimlerden biri olduğunu söyledi.

Naci Talat'ın haksızlıklara karşı mücadele ettiğini ifade eden İncirli, barış, demokrasi, hukukun üstünlüğü, sosyal adalet ve çözüm hedefi doğrultusunda kararlılıkla yürümeye devam edeceklerini vurguladı.

İncirli, kötü yönetim, yolsuzluk ve adaletsizliklere karşı toplumun değişim iradesini büyütmeye devam edeceklerini belirterek, "Naci Talat'ın mirası akılla, örgütlü ve kesintisiz mücadeleyle ilerleyecek." dedi.

ERHÜRMAN: SİLİNMEZ İZLER BIRAKTI

Cumhurbaşkanı Tufan Erhürman ise Naci Talat'ın kısa yaşamına rağmen Kıbrıs Türk siyasi tarihinde silinmez izler bıraktığını söyledi.

Talat'ın toplumun her kesimiyle doğrudan bağ kurabilen, halka inanan bir lider olduğunu ifade eden Erhürman, onu en zor zamanlarda bile yüzünden eksik etmediği gülümsemesiyle hatırladığını belirtti.

Erhürman, "Bugün bir kez daha kendisini saygıyla anıyorum ama en çok da sevgiyle anıyorum. Ruhu şad olsun." ifadelerini kullandı.