Nalbantoğlu'nda akciğer kanseri ameliyatlarında robotik cerrahi dönemi

Lefkoşa Dr. Burhan Nalbantoğlu Devlet Hastanesi'nde iki akciğer kanseri hastası ilk kez robotik cerrahi yöntemiyle başarıyla ameliyat edildi.

Kıbrıslı Gazetesi
27/06/2026 12:05
Nalbantoğlu'nda akciğer kanseri ameliyatlarında robotik cerrahi dönemi

Lefkoşa Dr. Burhan Nalbantoğlu Devlet Hastanesi'nde akciğer kanseri tedavisinde bir ilk gerçekleştirildi. İki hasta, ilk kez robotik cerrahi yöntemiyle başarıyla ameliyat edildi.

Sağlık Bakanı Hakan Dinçyürek, yazılı açıklamasında, robotik cerrahiyle gerçekleştirilen ameliyatların ülkede kanser cerrahisi açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu belirtti.

Robotik cerrahinin hastalara daha az ağrı, daha kısa iyileşme süresi ve daha düşük komplikasyon riski sunduğunu ifade eden Dinçyürek, ülkede kanser cerrahisinde robotik ameliyatların yaygınlaşmasıyla birlikte hastalara daha başarılı cerrahi hizmetler sunulacağını söyledi.

Dinçyürek, robotik cerrahi programının kısa sürede önemli bir ivme kazandığını belirterek, son 35 günde robotik cerrahi yöntemiyle 34 başarılı ameliyat gerçekleştirildiğini açıkladı.

FARKLI BRANŞLARDA DA UYGULANACAK

Eğitimlerini tamamlayan hekimlerin farklı branşlarda da robotik cerrahi uygulamalarına başlayacağını kaydeden Dinçyürek, ameliyatları gerçekleştiren Nalbantoğlu cerrahi ekibine, hastane yönetimine ve sürece katkı sağlayan Prof. Dr. Alper Toker'e teşekkür etti.

DÜNYADA TERCİH EDİLEN YÖNTEM

Göğüs Cerrahisi Uzmanı Dr. Çağrı Cemaller ise robotik cerrahinin dünyanın en gelişmiş merkezlerinde akciğer kanseri tedavisinde tercih edilen yöntemlerden biri olduğunu belirtti.

Cemaller, ülkede ilk kez robotik yöntemle gerçekleştirilen akciğer kanseri ameliyatlarının başarıyla tamamlanmasında emeği geçen Sağlık Bakanlığı, hastane yönetimi, Prof. Dr. Alper Toker ve ameliyat ekibine teşekkür etti.